close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהי הידרותרפיה לכלבים

מערכת שורשט שבט, תשפג31/01/2023

אנו מכירים את ה"הידרותרפיה" כטיפול ושיקום המיועד בעיקר לבני אדם. האם ידעתם כי טיפול זה ניתן גם עבור כלבים?

תגיות:
צילום: freepik
משחר ההיסטוריה, הבין האדם את הסגולות הטמונות במים. עם מרוצת הזמן, הרפואה המערבית ביססה את אותן הסברות שהפכו לחלק בלתי נפרד מן הרפואות המסורתיות; התנודות והרחש של המים על גבי גופנו וכן היות העובדה שהם מפחיתים את כוח הכבידה, מסייעים לתהליכי שיקום וטיפול בדלקות ופציעות טראומה קשות.

רבים מכירים את ההידרותרפיה כטיפול שיקומי המיועד בעיקרו עבור בני אדם, אך האם ידעתם כי טיפולים אלו, תוך הימצאותם בסביבה מבוקרת ומותאמת, ניתנים גם עבור כלבים?

מאפייניהם הייחודיים של המים, מתועלים גם לטובת שיקומם של כלבים הסובלים משורה של סוגיות נוירולוגיות
צילום: freepik
ואורטופדיות המקשות עליהם להתנייד. מבעיות אגן אשר נחשבות לנפוצות בקרב כלבים מבוגרים, דרך פציעות טראומה או שיקום לאחר ניתוח ועד לפריצות דיסק; בואו להכיר את ייחודיותו של הטיפול באמצעות הידרותרפיה לכלבים.

מהות ההידרותרפיה
מדובר בהלחם הלקוח משתי מילים לטיניות: הידרו במשמעות מים ותרפיה במשמעות טיפול.

הטיפול עצמו מתבצע בבריכה טיפולית ובסביבה מבוקרת, כאשר הבריכה כוללת גם הליכון מיועד המסייע למטפלים לתרגל עם הכלבים המטופלים מיני תרגילים טיפוליים ושיקומיים שונים.

למים שורה של תכונות אשר הופכות אותם לכלי עזר טיפולי יעיל וחשוב: התנגדות המים והעובדה שהם מפחיתים את כוח הכבידה, מסייעת לעבוד על כושרו הגופני של הכלב זאת על אף הפציעה או המוגבלות ממנה הוא סובל. שיקום מסת השריר היא אחת מן ההיבטים החשובים ביותר בתהליך הטיפול.

בנוסף על כך, בעת שהייתנו בבריכה ההידרותרפית, המים מפעילים לחץ אשר עוזר באופן ניכר להפחית בצקתיות.

באילו סוגיות רפואיות הידרותרפיה יעילה?
חשוב לציין כי במרכזי שיקום להידרותרפיה לכלבים נהוג לשלב גם טיפולים נוספים לרבות תרגילים פיזיותרפיים שונים. בנוסף לכך, כחלק מן הטיפול, חלק מן המרכזים מציעים אף פנסיון שיקומי ובו הכלב לן וזאת לצורך יצירת סביבת טיפול מבוקרת וקפדנית.
הטיפול באמצעות מים יעיל להקלה על כאבים הנובעים מדלקות מפרקים או פציעות טראומה שונות. כמו-כן, תנודת המים משפרת את זרימת הדם, אלמנט חשוב הלקוח גם מטיפולים באמצעות מגע ושמאפשרים להאיץ את תהליך החלמתם של אזורים פגועים.
הידרותרפיה לכלבים מסייעת בחיזוק השרירים, החלמתן של רקמות פגועות, בהגדלת טווח התנועה של הכלב ובשיפור הקואורדינציה.
לא אחת, נהוג לטפל בכלבים לאחר ניתוח, וזאת כדי להאיץ את תהליך ההחלמה וכן כדי למנוע את היתכנותם של סיבוכים נוספים.
בין הסוגיות הבריאותיות הנפוצות המצריכות טיפול הידרותרפי ניתן למנות: שיקום משבר, דלקות מפרקים, היפ-דיספלזיה (המתאפיינת בחולשה באגן וכאב), פריצת דיסק וקרע ברצועה הצולבת.

הידרותרפיה כאמצעי מניעתי
לצד העובדה שהיא מספקת מענה ישיר לבעיות רפואיות קיימות, הרי שההידרותרפיה מקדימה גם תרופה למכה כאשר היא מעניקה פתרונות חשובים ויעילים לכלבים הנמצאים בסיכון ללקוחות בסוגיות בריאותיות שונות.

כלבי ספורט, כלבים שחוו תאונה או פציעה קשה בגיל מוקדם, כלבים הסובלים מהשמנת יתר ושייתכן ויסבלו מבעיות מפרקים ואגן בגיל מבוגר ועוד.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה